شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۷ - ۰۶:۵۱
۰ نفر

همه ما در اطراف خود کسانی را می‌شناسیم که با جدیت و پیگیری سرسختانه‌ای در تلاش هستند تا روند ریزش موهای نازنین‌شان را متوقف کنند.

 خبرهای رنگارنگ این حوزه را پیگیری می‌کنند. دارو‌های گران‌قیمت می‌خرند و ساعت‌ها وقت خود را در برابر آینه صرف می‌کنند تا با مصرف دارو‌های موضعی امید خود را همچنان زنده نگه دارند. در نهایت هم می‌بینیم که خیلی‌ها همان نتیجه‌ای را می‌گیرند که ما آدم‌های بی‌خیال و تن داده به قضا و قدر می‌گیریم. اینکه موها عاقبت می‌ریزند.

اما دانشمندان به گشودن راز این اتفاق که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان نگران می‌کند نزدیک شده‌اند. گروهی از محققان ژن جدیدی را کشف کرده‌اند که احتمال طاسی مردانه را افزایش می‌دهد که البته این دومین ژنی است که در رابطه با طاسی کشف می‌شود. ژن کشف شده قبلی روی کروموزوم X قرار دارد و از آنجا که این کروموزوم از مادر به فرزندان پسر منتقل می‌شود به همین دلیل باید طاسی مردان را تا حدود زیادی یک مشکل مادرزادی محسوب کرد!

به همین دلیل است که معمولا وضعیت موهای پدر نشانگر خوبی برای وضعیت موهای پسران در آینده نیست و در این زمینه توجه به وضعیت موی پدربزرگ مادری می‌تواند ارزشمند‌تر باشد. یافته جدید نشان می‌دهد اگر فردی ژن جدید کشف شده و قبلی را با هم داشته باشد احتمال ابتلای او به طاسی شکل مردانه 7 برابر افزایش خواهد یافت. اما هنوز معلوم نیست چه زمانی این یافته‌ها به یک درمان مناسب ختم خواهند شد.

کد خبر 66040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز